søndag 7. november 2010

Snorkling i Rødehavet

Litt springende tema er her nå, men her er en liten situasjonsrapport fra vår lille ferietur til Rødehavet. Kontrasten kunne nesten ikke vært større, fra islagte vann og minusgrader, til rundt 30 grader i lufta og 27-28 grader i vannet. Landskapet er ørken og svært goldt her i Sør-Sinai som vi er nå. Men så snart en kommer under vann åpenbarer det seg en eventyrverden. Jeg har ikke mye erfaring med undervannsfotografering(ingen), så det har bydd på visse utfordringer å få til gode bilder. Men her er hvertfall en smakebit! Mere kommer muligens senere. Tar også et forbehold om presentasjonen av bildene, skjermen jeg sitter med er ikke kalibrert.
Jeg fant Nemo! Eller ihvertfall en slektning. Anemone fish.


Fruen i nedslaget.

På vei ned i dypet.

De svarte og hvite fiskene tror jeg er laget av lakris..

Nesten rart ikke fisken er reddere enn den er...

Denne var ihvertfall ikke redd, den var litt forbanna egentlig, for at jeg trengte inn på dens territorium. Sohal surgeonfish.

1 kommentar:

  1. Fina bilder Jan! Vackra fiskar och vacker "Sjöjungfru". Viste däremot inte att det fanns "Sjöodjur" även i Röda havet!
    Mimmi hälsar!

    Dyk väl!
    Anders

    SvarSlett